Tur att det finns caféer och mellandagsrea!

Idag är det inte speciellt smickrande väder. Regnet öser ner (borde det inte vara snö ?) och  den enda som verkar gilla läget är vår hund Zelda. Men så är hon också en korsning mellan spansk vattenhund och engelsk springer spaniel, så visst, hon borde väl gilla vatten. Hon for runt som en tosing på morgonpromenaden, rullade sig i sanden på stranden, sprang ut några steg vattnet, upp igen och runt runt runt. Själv drog jag mössan djupt ner över öronen och drog upp regnjackan så gott det gick och längtade hem…

Men kanske trotsar jag vädrets gudar en gång till idag (eller också kanske de blir blidare till sinnet och slutar upp med regnandet) och går ner till stan en liten stund i eftermiddag. Det är ju mellandagsrea och jag har sett att det finns en hel del jag kan tänka mig där. Och så har ju caféerna öppet. Kanske en tur förbi Gateau eller Vaxholmsbagarn’ med barnen när de kommer hem från fritids? Ja, så får det nog bli. En kopp varm choklad och nybakad bulle smakar aldrig så gott som när det smattrar på rutan. Man får ta vara på stunderna av mys när man kan.

Kommentera

