Huset fullt av tulpaner

Idag är tulpanens dag. Jag är egentligen inte så mycket för alla dessa ”dagar” som kommit till där man firar allt från äggets dag till nallens och kanelbullens. Men när det är tulpanens dag, som idag, går jag bananas. Så nu har jag varit på Kullö Trädgård och köpt tulpaner i mängder. De står i mer eller mindre varje vrå av huset och sprider en härlig föraning om våren. Jag bestämmer raskt att här hemma ska vi ha minst en tulpanens dag i veckan! Åtminstone fram till mars när vintergäck och snödroppar vågar sig upp runt knuten.

Förresten – det blev 8-2 till Tre Kronor Legends i gårdagens match, om ni undrar. Så legenden består. Respekt.

3 thoughts on “Huset fullt av tulpaner

  1. Hej Linda!
    Vad fint med alla tulpaner och vad kul med B&B!
    Hur länge har du drivit rörelsen? Det är något jag drömt om – så jag blir verkligen inspirerad. Kommer att följa din blogg – du kanske skriver något om hur det är att driva B&B också?

    God fortsättning på året!
    hälsar
    Åsa Lindgren, IHRare

    • Hej Åsa,
      Ja det är verkligen jätteroligt att driva B&B! Precis som du hade jag drömt om det länge, och jag är så glad att vi verkligen gjorde slag i saken! Det var våren 2009 och sedan dess har det bara rullat på. Det ska bli roligt att veta att du följer bloggen. Jag kommer att försöka skriva om stort och smått som händer här ”hemma” och i Vaxholm, så ja, det blir en hel del om att driva B&B – i alla fall ”Vaxholms Bed & Breakfast bakom kulisserna”. Hoppas vi hörs snart igen!

      Kram!
      Linda

Kommentera

