Jag kanske skulle börja paddla?

I morse när jag var ute på min morgonpromenad med Zelda såg jag en ensam kanotist paddla ut från kanotklubben på Eriksö. Kanoten gled alldeles ljudlöst igenom vinterlandskapet. Det såg så härligt ut! Kanske skulle jag också börja paddla, tänkte jag? Verkar ju vara minst lika härligt på vintern som på sommaren. I alla fall om man är rätt klädd och det är en vinter som den här, när hela havet fortfarande ligger öppet.
Fast det är klart, för min del, som inte alls kan paddla, kanske det är bättre att vänta med att hyra kanot tills sommaren. Verkar lite kallt att kantra nu…
Annat är det för Vaxholmskanotisten Linnea Stensils. Hon kantrar minsann inte. Igår – på Idrottsgalan 2012 –  var hon nominerad till årets nykomling och lilla bragdguldet! Vilken tjej! Nu gick titeln visserligen till Moa Hjelmer – men vad gör det? Vilken bragd att bli nominerad! Stort Grattis Linnea, från en okänd beundrare! Kanske ses vi på kanotklubben i sommar.

4 thoughts on “Jag kanske skulle börja paddla?

  1. Tack Millis! Om hon kommer hit upp i sommar så kan vi ju hyra kanoter av Vaxholms Kanotsällskap och ta en tur tillsammans! :) Jag kanske anmäler mig till någon av deras kurser också. Vore kul att kunna lite mer. Härlig aktivitet att kunna göra hela familjen tänker jag – ta med lite matsäck, paddla ut till en ö, kanske slå upp ett tält…

  2. Ett sent tack! Kul att du funderar på att testa på att paddla. Kom gärna ner i sommar så ses vi förmodligen!

Kommentera

