En bit på väg

Jag kom i alla fall en bit på väg med allt jag ville göra i lägenheterna i helgen. Och jag måste bara säga – tänk vad lite sandpapper och olja kan göra skillnad! Bänkskivorna i köken blev som nya! Hög av effekten och ångorna fortsatte jag raskt med nattduksborden och ekskivan i badrummet… Det blev verkligen jättefint. Nu kommer de stå sig hela säsongen. :)

Hann med en promenad ner till hamnen också. För första gången i år var det faktiskt ganska mycket snö. Inte ett sådant där litet tunt puder, utan flera fluffiga centimeter. Zelda, som upplever sin första vinter, var som galen och rullade sig och puffade och buffade. Jag lägger med några bilder så får ni se själva.

Nu är det dags för sushi och film med kiddsen. Vi har hyrt Smurfarna, men av misstag fick vi tag i en version utan vare sig svenskt tal eller text. Så det blir bara för mig att ”övertala” som killarna säger. Ser fram emot att ta fram mina glömda skådespelartalanger och låta som Gargamel och Smurfina…

Ha en skön söndagkväll!

Kommentera

