Vattenkaos

Idag var det vår tur att tacka gästerna

Det brukar vara vi som får små söta meddelanden från gästerna i gästboken. Men i dag var det vår tur att tacka dem!

Jag hade precis hunnit göra lägenheten klar, satt in fräscha blommor och fått välkomstkortet på plats, och stod och sopade rent från snö utanför dörren när de kom. De hade precis anlänt från Arlanda och skulle strax iväg på en middag hos sina vänner här i Vaxholm. Jag önskade förstås en trevlig kväll och sa, som jag brukar, att om det var någonting som jag kunde hjälpa till med så var det bara att komma upp och säga till.

Jag hade inte mer än hunnit innanför dörren när de knackade! Det visade sig att de gått in i badrummet för att tvätta händerna men fått en regelrätt dusch. Ena röret under handfatet hade sprungit läck och nu var det vatten överallt! På min dyblöta gäst och över hela golvet. Var fanns huvudkranen?!?

Tur att jag har god hand med rörmokaren sedan alla våra renoveringar här hemma. Han svarade direkt fastän det redan var långt efter ”hantverkartid”. Tack Peter! Du är bäst! Snabbt guidade han mig till rätt kran och den största paniken kunde lugna ner sig. Nu återstod ”bara” att åtgärda felet. Jesper var inte hemma och jag tror att gästen tyckte att jag såg lite handfallen ut, för han erbjöd sig snabbt att fixa felet. Hade jag en skiftnyckel?…

Vilken tur jag har, som får ha så trevliga gäster! Som inte bara är glada över att komma hit, men också har tålamod och vilja att hjälpa till när det kniper. Jag kan bara säga tack tack tack och tack! Ni är underbara. Välkomna tillbaka! Om ni vågar.

2 thoughts on “Vattenkaos

Kommentera

