Det blir en bra dag

Vaxholm från bryggorna i Gästhamnen

Vilken underbar söndag! Solen lyser från en klarblå himmel, snön gnistrar och det är alldeles lagom kallt för att vilja vara ute i vintervädret. Precis som jag hoppades! Jonas (min man Jespers lillebror som ju är här på besök från Chicago) ska gå på massor av husvisningar. Så nu är det bara att hoppas att något faller honom och plånboken i smaken!

Själv ska jag fixa i ordning i lägenheterna som vanligt. De gäster som var på fest i Tornvillan igår ska checka ut, och några amerikaner på Sverigevisit ska checka in. De hade planerat för en vecka i Stockholm men blev sugna att även prova på skärgården. Bra val att göra det just idag när Vaxholm visar sig från sin bästa sida :) Hoppas att de kommer ut hit ett tag innan incheckning så de hinner gå runt lite i butikerna också.

Men innan dagen tar fart på allvar ska jag förstås ta med mig Zelda på en liten promenad. Till Gateau såklart, så att vi får färskt bröd. Det är ju söndag! Vad ska ni göra idag?

4 thoughts on “Det blir en bra dag

  1. Fick hjärnskakning (!) i fredags – perfekt uppladdning för att åka öppet spår – så jag ligger i sängen och tittar på solen. Men alla dina inlägg är alltid en glädje oavsett om jag läser dem på t-banan, på morgonen för att vakna eller som nu för att bryta tristessen.

Kommentera

