Det händer grejer i Rindö hamn

I vår blir Grenadjärsbryggan i Rindö Hamn en välkommen ny ångbåtsbrygga för Waxholmsbåtarna

Idag visar jag några bilder från i fredags när jag följde med Företagarna Vaxholm på en tur till Rindö Hamn. Där händer det grejer vill jag säga!

Från att ha varit ett nedlagt regemente växer nu med Vasallens hjälp en helt ny stadsdel fram. De gamla kasernerna renoveras varsamt till vackra bostadsrätter och i flera andra, före detta militära, byggnader skapas lokaler för företagande av olika slag.

KA 1:s gamla kaserner har förvandlats till vackra bostäder. Foto: Peter Nerström ©

På Waxholms kafferosteri rostar och mal Mathias Patriksson kaffe för verkliga finsmakare. Jag och de andra företagarna fick en provsmakning och det var något alldeles extra får jag säga!

foto: Peter Nerström ©

Hos mejerskan (jo det heter så) Anna Kälvebrand på det nystartade Ostmakeriet ligger rader av hantverksmässigt tillverkade ostar på lagring. Lagom till påsk är de klara och då slår hon upp portarna till sin butik, vägg i vägg med mejeriet. Det ser jag väldigt mycket fram emot! Jag menar lagrad salut, kittost och blåmögelost med mycket örter … Vem kan motstå det?

En glimt av mejeriet på Ostmakeriet. Foto: Peter Nerström ©

foto: Peter Nerström ©

foto: Peter Nerström ©

Men nu är det snart söndagsmiddag så jag får sno på lite. Jesper kämpar i köket. Det ska visst bli thailändsk gurksallad med rimmad kyckling, hämtad ur  boken ”Om jag var din hemmafru” av Lotta Lundgren som han köpte till mig i förra veckan. Jo då, he wish! Men gott ska det bli!

Det är dukat för söndagsmiddag på Drottninggatan

One thought on “Det händer grejer i Rindö hamn

Kommentera

