Vår på Bed and Breakfast

Första mars… Mmmm. Bara smaka på det! Årets första vårmånad har börjat och fåglarna kvittrar som tokiga. Medan jag väntade på att de nya gästerna skulle checka in passade jag på att ta ner vinterkransarna. Det var verkligen hög tid. De var så vackra så länge snön låg. Men nu är jag mer beredd att göra som barnen på Saltkråkan och smälta resterna av snön i vattentunnan. Så ner med kransarna och fram med pärlhyacinterna. I november binder jag nya igen.

”Nu ska du höra nånting som jag vill tala om, jag såg en lärka nyss och det var våren som kom….”

Kommentera

