Stora barn

Vigo på väg till Waxholmsbagar'n för att köpa frukostfrallor

I går fyllde Zack, vår yngste son, 7 år. I morse var det Vigo, 8, som cyklade till Waxholmsbagar’n för att köpa frukostbröd. Vilka stora barn vi har!

Visst var det mysigt när de var små. Men å så mycket härligare det är just nu! När de fortfarande vill vara med, och göra saker tillsammans med oss, och kryper upp i famnen för att gosa. Samtidigt har de blivit självständiga och klarar mycket alldeles på egen hand vilket ger mig och Jesper möjlighet att pyssla med vårt.

Idag blir pysslet trädgårdsmöbler. Det ska bli fint på gästernas uteplats så att de också kan njuta av våren och trädgården. Dagen bjuder på sol så om jag skyndar mig kanske någon väljer att ta lunchen ute.

Men om jag ska slippa släpa allt själv måste jag på något sätt få Jesper att slita sig från altanen. Han och Vigo har just påbörjat bygget av en hel värld i papier maché… Kanske går det om jag lockar med lunch på  Sva Marga mat på Magasinet efteråt? Amanda (som driver restaurangen) har lovat ugnsbakad chèvre glaserad med vaxholmshonung. Det kan han nog inte motstå

Ha en skön lördag allihop!

Det här ska bli en värld i papier maché

Det här ska bli en värld i papier maché

Medan vi andra är ute väljer Zack att stanna inne och bygga sitt födelsedagslego

Kommentera

