Med spring i benen

Precis innan startskottet

Jag har visst lovat att springa Göteborgsvarvet. Jag och en kompis gav det till en gemensam vän i 40-års present när hon fyllde 40 i fjol. Kruxet är att det ingick att vi ska springa med. Det var ju en toppen idé. Då.

Nu är jag lite mer tveksam. Idag fick jag en chans att kolla formen på årets första lopp – Premiärmilen – på Norra Djurgården i Stockholm. Jag tror att det gick bra. Blev frånsprungen av de andra redan i starten, men jag sprang i alla fall hela vägen in i mål med hedern i behåll, så lite nöjd kan jag vara. Men det är låååångt kvar tills kan mer än dubblera sträckan, vilket krävs om jag fixa Göteborgsvarvet den 12 maj…

För er som inte har råkat lova att springa Göteborgsvarvet men känner att ni har spring i benen kan jag annars varmt rekommendera Strömmingsloppet! Det är samma dag, här i Vaxholm, längs en väldigt vacker och behaglig bana. Mer information hittar ni på strommingsloppet.se.

Kommentera

