Äntligen alla golfare!

Sven-Gunnar Hjort provspelar banan

Sven-Gunnar Hjort provspelar banan

Jag träffade Sven-Gunnar Hjort, ordförande i Waxholms Golfklubb häromdagen. Han berättade att både 9- och 18-hålsbanan har öppnat för säsongen, och att han var på väg ut för att ta sig en runda. Vilket härligt vårtecken! Speciellt för alla golfare.

Själv väntar jag nog tills det blir lite varmare. Men sedan ser även jag fram emot en tur. Jag har visserligen inga egna klubbor och inget grönt kort. Men väl några green fee-checkar till korthålsbanan som väntar på att bli utnyttjade. Någon som vågar följa med på en runda (och törs låna ut sina klubbor till en rookie som jag)?

Kommentera

