Ett paradis för ostälskare

Annas egna ostar, hembakade pajer och annat gott frestar bakom disken

Caféet är inrett i 50-talsstil

Anna tar betalt för mina ostar

Åk hit om ni har möjlighet!

Nu har jag varit på Ostmakeriet på Rindö, och det var precis som mysigt som jag hade föreställt mig. Anna Kälvebrand (mejerskan som både gör alla ostar, och driver butiken) har skapat en underbar liten butik med tillhörande café där man kan njuta av allt från ostpaj till goda smörgåsar med camenbert eller port salut och – förstås – cheesecake till dessert.

Givetvis kan man provsmaka alla ostar. Jag vågar inte säga vilken som var godast, men jag fick i alla fall med mig både en hel Älvsala vit (camenbert) och en bit av Annas egen stolthet Brännströms Salut, en kittost med chablis, mmm hur gott låter inte det?

Kommentera

