Välkommen sköna maj!

Brasan på Kronängen

Calle var coolast vid brasan

Vad har du dem för?

Får jag låna?

Vigo firade in våren i morfars stetsonhatt

Jag bryr mig inte om när meterologerna menar att det officiellt är vår. Idag är den dag som det blir det i själ och hjärta. I alla fall för mig.

Igår kväll var vi nere vid brasan på Kronängen. Den är kanske inte så stor, men den enda som finns på Vaxön, och ligger så vackert precis nere vid vattnet. Det brukar vara ganska många vaxholmsfamiljer med vänner som tar sig dit. Så också igår. Inte undra på det – det var ju en fantastisk kväll! Blå himmel, sol och bara en lätt kvällsbris.

Idag blir det en dag i trädgården. Jag tänkte plantera en liten örtagård vid gästernas uteplats. Tänkte att det kunde vara lite gott och trevligt för dem att plocka färska örter till grillen eller sommarsalladen. Lite hallon ska det också bli till dessert…

Om jag hinner kommer jag att så sommarblommorna till årets buketter också. Hoppas att jag inte är för sent ute bara för att de ska hinna gro. Jag tänker mig ett ”hav” av blandade sorter i rosa, vitt och lila som blommar från midsommar till september. Det blir fint det. Välkommen sköna maj!

4 thoughts on “Välkommen sköna maj!

  1. Min favoritperenn Purpurklätt med grå, ludna blad och mörkrosa blommor passar perfekt i ett sådant hav.

Kommentera

