Bara ekologiska godsaker

Har du sett den här påsen förut?
Det hade inte jag. Jag fick upp ögonen för den när jag var på en träff med KLIVET (nätverket för kvinnligt ledarskap i Vaxholm) i förra veckan och träffade Natalie, vaxholmstjejen som står bakom företaget.

För lite knappt två år sedan bestämde hon och en kollega sig för att starta Ewalie – ett företag som gör naturliga, ekologiska råvarumixar utan tillsatser. Tanken var att ge alla oss, som gärna vill äta och laga god och mat med sunda råvaror men inte alltid hinner med att göra allt själva, möjlighet att ändå bjuda på hembakat och hemgjort. Så himla bra!

Sedan dess har företaget gjort en fantastisk resa och nu finns deras müsli och brödmixer på hyllorna hos både Coop, ICA och Hemköp. Framförallt i Stockholmsområdet (inklusive Vaxholm såklart), men även hos några butiker runt om i landet.

Jag köpte min första påse müsli nu i helgen och provrostade. En alldeles gudomlig doft av kanel spred sig i hela huset och jag kan lova att den smakade precis lika underbart. Så nu vet jag vad jag ska bjuda mina gäster på till frukost. Snart finns Ewalies GI & ekologiska müsli på hyllorna även hos oss på Vaxholms Bed & Breakfast!

2 thoughts on “Bara ekologiska godsaker

  1. Ping: Early bird | Vaxholms Bed & Breakfast

  2. Ping: Early bird | Vaxholms Bed & Breakfast

Kommentera

