Är det kris nu?

Kaffe på kökstrappan i Friheten

Blomma nr 1 i maj

Zelda vid vänerkanten

Idag sitter jag på en annan trappa. Ni har nog förstått att det är något av det bästa jag vet – att sitta i solen på en trapp, med en kaffe. Så enkelt och så lyxigt på samma gång. Vi är nere hos mina föräldrar i Friheten (jo, stället heter så), vid Vänerkanten i Hällekis, Kinnekulle för att fira min födelsedag.

Idag är jag inte bara ett nytt årtal rikare, utan ett helt decennium. Jag antar att det är nu som jag borde krisa lite. I alla fall påstår Jesper (min man) det. Men jag vet inte jag. Det känns inte som att det där med 40-årskriser är riktigt för mig, hur mycket han än försöker få igång lite ångest. Gullvivorna blommar, det blir ramslökssoppa till lunch, jag har blivit kungligt uppvaktad både med tårta i morse och kalas (igår). Livet kunde vara värre :)  Så jag är 40 idag? Vad bra!

2 thoughts on “Är det kris nu?

Kommentera

