Vem är det som sjunger så vackert?

Idag satt jag på altanen och jobbade. Det var lite halvsoligt men med markisen neddragen fungerade det ganska bra fastän jag skulle jobba med datorn (varför har ingen uppfunnit en skärm som funkar i solsken, eller i alla fall i halvskugga? Tänk vad mycket trevligare det skulle kunna vara att jobba då!).

Fåglarna kvittrade helt underbart och tillsammans skapade de en fantastisk musik. Jag önskar bara att jag visste vilka sorter det var som spelade så vackert. Jag är verkligen urusel på fågelläten…. Nu har ju kanske inte telefonen den bästa inspelningsutrustningen precis, men är det någon som hör vad det är?

7 thoughts on “Vem är det som sjunger så vackert?

  1. Koltrast och talgoxe kan jag höra. P2-fågeln är en bra resurs. :)Växer purpurklätten som den ska? Om du vill ha fler perenner delar jag gärna med mig. Akleja, bergenia, lupin, jättedaggkåpa och fänrikshjärta finns det gott om i min trädgård. Maria

      • Vårt hus tillhörde en man som älskade sin trädgård. Tyvärr hade den vuxit igen under senare år men jag håller långsamt att plocka fram det som göms i ogräset.

Kommentera

