Barnens helg

En törstig smurf serverar sig lite hallonsaft


Den här helgen
 
går i barnens tecken. I går var det kalas här för 25 ystra ”smurfar” (Zack hade bestämt att det skulle vara smurftema på hans kalas). I morgon är det Barnens Dag på Kastellet. Självklart ska vi ta båten över dit! Det brukar vara mycket skoj som händer där då. I år har de lovat både dans- och musikföreställning, ”småfångarna på Kastellet”, monsterjakt, gycklare, ansiktsmålning och mycket mer.

Smurfkull i Ekuddsparken

Piñjata är alltid lika kul. Den här var lite extra seg att slå hål på.

Givetvis fick alla smurfar en godispåse innan de gick hem.
Lite ambitiöst att göra egna påsar kanske, men jag tyckte att det var lite kul, och faktiskt inte svårt alls! Det behövdes bara en skivare, sax, lite klister och fantasi så var det klart.


Så idag laddar vi bara om
. Ska fixa lite i lägenheterna efter gäster som checkat ut. Men sedan hoppas jag på några riktigt slöa timmar. Har en hel hög med inredningsmagasin som jag ser fram emot att plöja. En jättebra bok – Morgon i Jenin – ligger också på bordet och frestar… Får se vilket jag kastar mig över först.

När de nya gästerna har checkat in i eftermiddag hoppas jag att batterierna är laddade till max. Då packar vi in hela familjen i bilen och styr vi kosan mot Nyköping. Ska hem på middag till några goda vänner som vi inte har träffat på evigheter. Det är makalöst vad några mil emellan kan göra att man ses sällan… Men nu äntligen blir det av i alla fall. Kul ska det bli!

Kommentera

