Full fart på Kastellet

Lite av allt det roliga idag. Danslektioner, shower,
gycklartrix, ”Småfångarna på Kastellet”, ansiktsmålning…


”Det här ska bli den roligaste dagen”
sa Zack när vi styrde båten ut till Kastellet i förmiddags. Och han fick rätt. Det har verkligen varit en superdag! Vaxholms Fästningsmuseum, Vaxholms Kastell och Wall Scenproduktion hade satt ihop ett späckat program med massor av aktiviteter och ja, jag tror att vi provade allihop. I alla fall gjorde nog Jesper och killarna det. Jag åkte tillbaka lite tidigare för att checka in några gäster som skulle komma med Waxholmsbåten från Möja.

När gästerna kommit, och medan killarna fortfarande lekte på Kastellet, passade jag på att ta fram trädgårdshandskarna och gångskyffeln. Det är inte klokt så snabbt allt växer nu efter regnet! Man har inte en chans att hinna med! I alla fall inte om man vill göra något annat än att rensa… Det blev några timmars ”skrubbande”, ändå hann jag inte ens hälften så långt som jag hoppats innan killarna kom hem, ansiktsmålade (ja inte Jesper då ;) och bubblande om allt de varit med om sedan jag åkt. Men det gav mig i alla fall en perfekt anledning att lägga undan handskarna igen. Ogräset kan få växa till sig lite till. The more the merrier . Eller?

One thought on “Full fart på Kastellet

  1. Ping: Som natt och dag | Vaxholms Bed & Breakfast

Kommentera

