Nu blir det leksaksloppis!



Ibland, eller ganska ofta
, faktiskt minst en gång om dagen, får jag spader på alla saker som dräller omkring här hemma. Jag tycker att jag plockar och plockar hela tiden, ändå ser det allt som oftast ut som ett bombnedslag. Tycker jag alltså. Resten av familjen verkar inte alls lida av samma sjuka som jag.

Så idag, när jag, som vanligt, tjatade på killarna om att plocka upp sina grejer och städa sina rum, sa Vigo: Om vi städar våra rum ordenligt, får vi göra en loppis på allt det vi inte längre använder då? Vilken fantastisk idé och vilket toppenbra sätt att få barnen att superrensa i sina rum! De var igång i ett nafs. Så nu blir det så.

På midsommardagen är det dags. Om det är sol, eller åtminstone uppehåll. Från lunch och några timmar framåt ställer vi upp våra bord och bänkar på uppfarten här hemma på Drottninggatan och hoppas att några köpsugna kommer förbi. Allt till barnvänliga vrakpriser givetvis. Välkommen om du vill!

4 thoughts on “Nu blir det leksaksloppis!

  1. Bra initiativ av barnen, speciellt om man helt enkelt har för mycket! Antar att dom spar sina favoriter….. blir roligt att ha kvar av nostalgi-skäl och till dom egna barnen….. någon gång i framtiden! :)

    • Ja gör det Tess! Risken är väl som sagt att de köper nytt för pengarna, men de börjar prata om att – om något säljs – så kanske de ska köpa en gemensam sak istället och det vore ju toppen. Då blir det en sak in och typ 100 ut. Me like!

Kommentera

