Midsommarfint

Midsommarbukett från vägkanten.
Visst är det väl helt fantastiskt vad naturen bjuder oss på just nu?


Tänk att det redan
är midsommarafton i morgon. Hur kunde det bli så? Jag är inte alls beredd måste jag erkänna. Var det inte alldeles nyss som jag skrev att det var sista dagen i maj? Det känns lite konstigt att tänka sig att ”nu vänder det”. Snopet på något vis. Så jag låter nog bli att tänka så…

Istället gläder jag mig åt att det är nu, NU som sommaren börjar på allvar. Jag har tagit ett varv i trädgården idag och gjort den lite sommarfin. Jag kom förstås inte alls lika långt som jag tänkt mig, för jisses vad allt hade vuxit på bara en vecka (inte bara blommorna tyvärr)! Men det blev en start i alla fall.

Jordgubbar och schersmin på gästernas uteplats

Framför allt ville jag göra det lite fint vid gästernas uteplats. Kanske är det någon som har tänkt sig att sitta där och grilla i morgon kväll. Då vill jag ju gärna att det ska kännas lite extra midsommarmysigt förstås. Det är franska och österrikiska gäster på besök, och det vore ju kul om de fick ett fint minne av vår  supersvenska midsommartradition med sig hem…

Ha en skön midsommar allihop! Kanske ses vi nere vid midsommarstången på Lägret? Dansen börjar kl 16. Men vill ni vara med och klä stången är det kl 14 som gäller.

One thought on “Midsommarfint

  1. Åh jag önskar er en riktigt fin midsommar! Tack för fin kommentar hos mig, nu hittade jag in till er och det är jag så glad över.
    Super mysig blogg!

    Njut av dagen!

    KRAM

Kommentera

