En magisk kväll

Äntligen drog regnet bort och molen sprack upp till en vacker kväll. Jag hade nästan börjat misströsta. Det känns som att det har regnat mer eller mindre konstant sedan midsommardagen, så det var verkligen på tiden! Vi vill ju ha sommar nu…

Jag tog med mig ”mattan” och gick ner till Roddarhuset för ett pass sommaryoga. Det var nästan magiskt att vara där. I stillheten i det vackra gamla båthuset, mitt bland konsten (Roddarhuset är ett galleri numera), och höra vågorna slå mot bryggan precis utanför.

Genom dörrarna på Roddarhuset

Och även om jag vet att man ska blunda hela tiden och ”gå in i sig själv” när man gör de olika positionerna kunde jag inte låta bli att snegla ut genom glasdörrarna lite grann ibland. Det var ju som en tavla där ute, med havet, vågorna och båtarna som gled förbi. Hur skulle jag kunna vilja missa det?

Kanske var det yogan, kvällssolen, miljön där i Roddarhuset, eller kanske alltihop, men när jag gick hem kände jag att det är ju faktiskt sommar trots allt! Tänk att jag höll på att glömma det, bara för att det kom ”lite regn”. Jag ska påminna mig om det, nästa gång som det vräker ner dagar i sträck – att rätt som det är spricker det upp till en magisk kväll!

Kommentera

