Semester, sol och sommarfrukost

Sommarfrukosten står uppdukad på en vaxduk i Vaxholmstyget


Långa frukostar på verandan
är något av det allra bästa med semester. Att inte behöva skynda sig någonstans, och att ingen måste iväg. Det är en fantastisk start på dagen tycker jag.

Så idag blev det en sedvanlig promenad ner till Gateau för att köpa croissanter och grand blanc och sedan dess har jag bara suttit här på altanen, bläddrat i lite tidningar och haft det bra. Zack var också med en liten stund, men sedan var det visst något på ”Sommarlov” på TV och sedan dess har jag inte sett röken av honom. Jesper är ute och fiskar sedan flera timmar tillbaka. Det måste vara en fantastisk morgon på sjön! Hoppas att han inte får någon gädda bara. Abborre eller kanske en liten gös vore godare på grillen….

Men nu ska jag snart försöka ta mig samman och slita mig härifrån. Det låter som att gästerna börjar bli klara med sina frukostar och ska checka ut. Dags att fixa i ordning för nästa gäng. Och sedan ska jag faktiskt packa.

Vigo har varit nere hos mormor och morfar på Kinnekulle hela veckan, och nu åker vi också dit. Vi blir säkert kvar några dagar. Kinnekulle är (också) helt underbart på sommaren, och gästerna som snart checkar in ska stanna ganska länge och klarar sig själva. Bäst att passa på!

Kommentera

