Semestermood

Vilket härligt semestermood vi har kommit in i. Dagarna bara kommer och går! Vi vaknar sent och äter när vi blir hungriga. Gäster checkar in och ut i B&B. Jag fixar och donar en del med det förstås, men det känns ändå som att vi mest av allt bara gör det som faller oss in. Det är stor kontrast till förra sommaren då vi drog igång en stor köksrenovering som underhöll oss från morgon till kväll från midsommar till slutet av augusti… Så blir det förhoppningsvis aldrig mer. Been there, done that :)

Fast projekt har vi förstås – i mängder. Men de tar vi allt eftersom viljan och inspirationen finns! Trädäcket som Jesper skulle justera är klart (det är därifrån de flesta bilderna kommer i det här inlägget) och ja, den här gången blev det som vi vill ha det. Nu återstår bara att inreda det och att vänta på att plantorna som jag har satt runt omkring ska sprida sig. De ser lite ynkliga ut där de står just nu.

Altanen är klar – igen!

Snickeriet verkar ha gett blodad tand för igår drog Jesper igång projekt ”bygga blomlådor och rosentorn”. Jag tänkte att vi skulle ha några framför B&B så att gården närmast gatan blir lite mer ombonad. Därefter pratar han om ett däck och planteringsbord bakom trädgårdsboden. Vi får väl se hur långt inspirationen och orken räcker. Men vem vet, kanske… Jag hejar på!

Medan Jesper byggde pysslade jag och barnen. Just då var det sol, och det var ju tur, för de ville göra masker i papier maché, och tapetklister på köksgolvet är inte vad jag önskar mig mest av allt. Nu står de blivande maskerna och torkar i ett hörn där de förhoppningsvis inte kommer att välta. Om några dagar, kanske redan i morgon, är det dags att skära ut ögon, dekorera och måla. Jag väntar lika ivrigt som barnen. Papier maché är kul!

Kommentera

