Inredningsdamp

Min pappa sa en gång till mig att jag måste ha inredningsdamp. Det var när vi kommit hem från en solresa mitt i natten och jag så snart jag vaknade morgonen efter prompt behövde kasta mig iväg till IKEA för att köpa tyg till nya gardiner. TV-rummet behövde lite färg tycker jag. Det såg så blekt ut i vinterljuset…

Kanske har han rätt, för jag tycker ju att inredning är väldigt kul, och ändrar ganska ofta. Men framförallt händer det något speciellt med mig när jag kommer hem från resor. Då ser jag hemmet med nya ögon, samtidigt som jag är full av inspiration och energi. En fullkomligt livsfarlig kombination om man inte gillar att penslar, färg och symaskin åker fram.

Nu efter Kosterresan är det killarnas rum får sig en duvning. De fick egna rum förra sommaren (innan dess har de delat), men vi hann aldrig med att fixa de sista detaljerna. Så nu är jag i full fart. Lister och dörrar får äntligen rätt färg, snygga kuddar kommer på plats och så blir det lite mer förvaring (det kan man nog inte få för mycket av i barnrum. Eller någon annan stans heller för den delen ;) och några bra-att-ha-saker inför skolstarten. Idag blev Zacks rum så gott som klart. I morgon Vigos. Sedan tror jag nog att jag ska ge mig på väggarna i vardagsrummet. Eller kanske trappan? Om färgen och energin räcker…

One thought on “Inredningsdamp

  1. Oj…snälla ge mig lite av din inredningsdamp…..jag älskar inredning, men får lixom inte tummen ur!!! Vill så mycket men så tar det stopp på ork….pengar….tid…och idéer :/ hahaha….behöver en lite släng av inredningsdamp!!!! Ha en fortsatt trevlig sommar Kram Lina

Kommentera

