Kanelbullar till de franska gästerna

Idag har det spöregnat hela förmiddagen. Så snart man har trott att det gått över har det kommit en ny skur. Precis så där att man inte riktigt vågat sig ut genom dörren. Så istället för att ta en långpromenad med Zelda som jag hade planerat har jag bakat en himla massa kanelbullar.

Jag tänkte att jag skulle gå ner med några till våra franska gäster i B&B. De har ju också, precis som jag, varit inregnade hela dagen och det kan ju inte vara så roligt. Speciellt inte eftersom även gårdagen bjöd på gråväder och prognosen för eftermiddagen och kvällen inte precis ser bättre ut.

Det var nog inte så, inregnade i en liten (om än mysig) lägenhet, som de såg framför sig sin semester i Vaxholm och Stockholms skärgård när de satt där hemma i Paris och planerade den. Kanske kan några nybakade kanelbullar göra minnet lite soligare.

Kommentera

