Sensommardopp och glass i hamnen


Idag tog jag en riktigt lång promenad med Zelda. Jag gick över Vaxholmsbron, och ut på naturreservatet på Kullön och tillbaka. Det var otroligt varmt och skönt och jag kände mig väldigt lyckligt lottad att gå där i solen.

När jag gick förbi den lilla stranden nedanför Söderfjärdsskolan och Montessori badade barnen. De hade visst haft gympa och de som ville fick ta sig ett dopp efteråt. Det såg så härligt ut!

Jag tänkte att lite sommar är det allt kvar ändå och bestämde mig för att ta barnen med till hamnen för en glass när de slutat för dagen. De har så himla god glass där på glasscaféet på kajen, precis vid hotellhörnan. De gör den i ett litet rum precis bredvid butiken, och det känns verkligen att den är hemgjord på riktigt.

Vid det laget vi kom oss för att gå ner hade solen gått i moln och vinden tilltagit betydligt och det kändes att vi nog trots allt är betydligt närmare september än juli. Men det var mysigt ändå. Eller som Vigo sa – Det är bara bra om det är lite kallt, för då håller sig ju glassen längre.

2 thoughts on “Sensommardopp och glass i hamnen

Kommentera

