Ljuvliga dofter och nya smaker

Idag har det doftat kardemumma och ingefära här i köket. Jag har provrostat de nya müslismakerna från Ewalie; Kardemumma och Kakao/Ingefära.

Jag får erkänna att jag var lite skeptisk till den senare när jag först hörde talas om den. Choklad till frukost är inte riktigt min grej. Men som jag alltid tjatar om till barnen;  ”Du vet inte om du gillar det eller inte förrän du smakat…”, och precis så var det givetvis. Kakaovarianten är helt klart en ny favorit. Jättegod och smakar inte alls choklad!

Nu återstår att höra vad B&B-gästerna säger. De har ju hittills formligen slukat den första müslimixen från Ewalie (”originalet” med kanel). Antagligen blir det lika dant med de här. Jag ställer ner en burk av varje så får vi se.

3 thoughts on “Ljuvliga dofter och nya smaker

Kommentera

