Onsdagar är tapas-dagar

Idag drog Amanda på Sva Marga Mat på Magasinet här i Vaxholm igång sin onsdags-afterwork. Varje onsdag mellan 16 och 20 kommer hon att servera smarriga Tapas och god dryck för alla som vill ta en drink efter jobbet eller äta en lättare middag.

Jag skulle så gärna ha velat vara där! Men Jesper är i England på jobb och jag ville förstås inte lämna killarna ensamma hemma. Att ta med dem kändes inte heller som ett jättebra alternativ. Jag vill ju sitta där och beställa tapas efter tapas och prata med goda vänner i timmar. Det vill garanterat inte kiddsen, och ska man behöva sitta där och argumentera, övertala och muta så blir det ju inte riktigt kul för någon.

Så istället blev det en kväll framför brasan. Vigo fixade dipp, morotsstavar och snacks. Kompletterat med ett glas rött (givetvis i ett lågt glas, på spanskt vis) så blev det i alla fall liiite onsdags-tapas-känsla även här hemma. Dessutom fick jag ju mysa med killarna, vilket inte var så dumt förstås. Men nästa onsdag då kommer det vara all-in-Tapas. Det lovar jag, Amanda.

Foto: mobilen. (Jesper tog med sig kameran.)

One thought on “Onsdagar är tapas-dagar

  1. Ping: En ny god vana | Vaxholms Bed & Breakfast

Kommentera

