En ny god vana

Bild på någon annans mat, som Amanda höll på att lägga upp. Våra tapas kastade vi oss över, så det blev visst inga bilder på dem…


Om jag får bestämma
så har jag skaffat oss en ny god vana. Från och med nu ska vi äta tapas på onsdagar. Igår kväll gick jag och min svägerska Sarah ner till Sva Marga Mat på Magasinet. Amanda (som driver restaurangen) hade för andra onsdagen i rad dukat upp till afterwork med tapas och rioja. Tortillan med vitlökssås, eller kanske charkuterierna med plommonchutney på plommon från Amandas trädgård var nog mina favoriter. Men de hade hård konkurrens av de andra rätterna som vi provade kan jag lova.

Nästa onsdag är det visst ingen afterwork eftersom restaurangen är bokad. Men onsdagen efter tar jag med mig resten av familjen ner. För det här kommer alla att gilla!

2 thoughts on “En ny god vana

Kommentera

