Höstdagjämning

Idag är det höst. Både i kalendern och i verkligheten. Löven skiftar färg, himlen är grå och regnet strilar ner i en jämn ström. Men det gör inte så mycket. Jag hade ändå tänkt mig en hemmadag. Det har varit utcheckning i båda B&B-lägenheterna och nya gäster som ska på bröllop i Tornvillan kommer strax, så mer eller mindre hela förmiddagen har gått åt till att fixa för det.

När jag kom in i en av lägenheterna väntade en överraskning. De belgiska gästerna hade inte ”bara” skrivit vackra ord i gästboken. De hade också lämnat en present som tack för gästfriheten. Hur gulligt är inte det?? Tack snälla söta! Den kommer bli god framför brasan.

Nu blir det en stund med symaskinen. Jag köpte tyg till kuddar i killarnas rum för flera månader sedan, men har inte haft ro att sy dem. Det har alltid kommit något annat emellan. Eller, mer ärligt så har jag nog bara tagit varje svepskäl för att slippa. Jag är inte så mycket för att sy. Tycker att det är ganska trist. Men nu, när det ändå mest bara regnar, passar det ju perfekt. Med lite skön musik, några tända ljus och en stor kopp te att sippa lite på då och då så kan det nog till och med bli lite mysigt. Bäst att jag sätter igång på en gång, innan jag ändrar mig.

Ha en skön lördag allihop!

2 thoughts on “Höstdagjämning

Kommentera

