Saved by the bell

Det blev ingenting sytt igår. Jesper lockade med oss alla på en långpromenad runt naturreservatet på Kullön istället. Det regnade lite, visst, men jag var ändå inte sen att hänga på (som sagt, hittar jag ett svepskäl för att slippa sy så tar jag det gärna).

Idag har jag varit på min kurs i grafisk design hela dagen. Det är verkligen jättekul och jag ser fram emot att börja omsätta allt jag har lärt mig i praktiken. Som avslutning gjorde vi lite med photoshopretusch. Det är ju helt otroligt hur lätt det är att tappa några kilo :) Så bli inte förvånade om jag kommer att se ursnygg ut på bloggen hädanefter. Hi hi!

Nu är det middag. Jesper har lagat skogschampinjonsoppa med äpplehack, sherry och mozzarellagratinerade vitlöksbröd. Det luktar fantastiskt i hela huset. Med ett glas rött till så lyckas jag nog undvika symaskinen i kväll också. Kuddarna får vänta tills i morgon istället. Om det blir en stund över – och om det regnar…

Kommentera

