Torsdagsdate

Nu är det lugnt här igen. Mamma, pappa och lillasyster har åkt. Jesper är på jobbet och killarna i skolan. Bara jag och Zelda hemma och lyssnar på regnet som droppar på taket. Ganska vilsamt faktiskt. Man får ju liksom bestämma sig om man ska deppa ihop av höstregnet, eller helt enkelt se det som en möjlighet att vara inne och ta det lite lugnt, tända några ljus och hälla upp en kopp te.

Jag väljer det senare. I alla fall en liten stund till. Sedan blir det full fart igen. Nya gäster kommer så jag ska fixa i lägenheterna, och senare i kväll ska jag faktiskt på date med min man. Det var inte igår :)

Jag tror att det blir en tur till Fotografiska museet inne i stan (Stockholm alltså) och sedan kanske en bit mat någonstans. Eller så blir det något helt annat. Vi får se. Vi har inte planerat så noga, och det spelar egentligen ingen roll. Det är ju lyxen att få vara bara Han och jag, ensamma på stan, en helt vanlig torsdagskväll som är grejen. Då spelar det ingen roll om det blir varmkorv eller boeuf bourguignon, bio eller konsert, utställning eller ”bara” en promenad under paraplyet i regnet.

Kommentera

