Stammisar

Snart kommer två av mina favoritstammisar. Lägenheten är städad och en bukett med färska höstastrar och kärleksört i olika färger från trädgården är inställd. Bara frukosten kvar, sedan kan de få dyka in precis när de vill. Självklart får de en burk av min hemkokta plommonmarmelad. Jag vet ju att de gillar den ;)

Den söta burken i grå silikon som sticker fram bakom marmeladen hittade jag på Torg1 här i Vaxholm för några månader sedan. Jag har flera stycken i olika storlekar. Man kan ha den till allt möjligt förstås och det har jag också uppe hos oss, men i B&B är de små burkarna smörbyttor. De har perfekt storlek för att räcka till några mackor, dessutom går de att diska i maskin vilket ju är himla bra. De lite större passar perfekt till tops och bomull i gästbadrummen. Tycker jag alltså.

Kommentera

