Snart är det jul!

Löven faller allt snabbare från träden nu, men fortfarande lyser det underbart i gult och rött på de flesta ställena här i skärgården. Den här hösten har gått så otroligt fort. Jag kan inte fatta att det bara är en vecka kvar till novemberlovet! Efter det vet ju ”alla” att det nästan är advent, julmarknader och jul.  Jo, visst, vi har en november att ta oss igenom också innan det är dags att ta fram adventsljusen, men ändå…

November brukar jag tycka är årets i särklass mest trista månad. Mörk, gråslaskig och utan något speciellt som händer, förutom jobb och skola som avlöser varandra i ett evigt ekorrhjul. Men å andra sidan… det är också en månad för att tända ljus, läsa och pyssla. Kura helt enkelt. Det ska jag göra i år!

Jag älskar ju inredning och inredningsprojekt, så vad är bättre att använda en trist november till än just det? Eftersom det ofta brukar vara lite lugnare beläggning i B&B just då ser jag fram emot att gå loss med färg och pensel för att fräscha till väggar och golv där de fått sig en törn under sommaren, och ordna med nya ”vintergardiner” i enrumslägenheten. Jag har hittat några snygga i ”sammet” från IKEA som jag tror kommer att ge en perfekt ombonad känsla. Jag har lite fler tankar också på hur jag skulle kunna uppdatera inredningen så att lägenheterna ger det rätta myset i vinter. Men mer om det lite längre fram när jag kommit igång!

2 thoughts on “Snart är det jul!

  1. Ping: Fint för en stund | Vaxholms Bed & Breakfast

  2. Ping: Rudolf och vinterkväll på Ostmakeriet | Vaxholms Bed & Breakfast

Kommentera

