Scones, cupcakes och afternoon tea

Det är nog närmast en underdrift att säga att det är mycket lugnare här i Vaxholm nu, i oktober, än vad det är i juli. Men hela den här veckan har jag checkat in gäster från andra länder i B&B, så nog finns det i alla fall några turister kvar här i skärgården fastän löven faller. Igår kom de ända från Australien. De måste ju fått en chock! :) Från sol och värme till höstregn och 10 grader. Men de verkade så glada för att vara här och berättade att de var på en liten turné. Först Stockholm, sedan skärgården, London och några ställen i Spanien innan det bär hemåt igen.

Jag tipsade dem om afternoon tea på Sva Marga Mat på Magasinet i dag. Det har just dragit igång igen för säsongen. Som jag har längtat! Amandas scones med grädde och lemoncurd. Mmmm. Beställer man det stora ”tefatet” får man även cupcakes, småkakor och praliner. Allt hemgjort förstås. Med lite te och gott sällskap kan jag inte tänka mig mycket trevligare sätt att spendera en regning lördagseftermiddag. Eller söndag heller för den delen.

Kommentera

