Fint för en stund

Zelda var förstås med ute och skuttade runt medan jag räfsade.


Å min gud vad mycket löv!
Glöm allt jag någonsin har sagt om att de är så vackra där de ligger på trappan! De har ju invaderat hela tomten och det går knappt att öppna ytterdörren förrän de tar över även hallen!

Idag fick jag nog. Solen sken, det var hög klar luft och nästan vindstilla. Ett perfekt läge för att ta fram räfsa och sopsäckar. Ett par timmar senare låg alla löven (ja de flesta i alla fall) prydligt i sina säckar. 1-0 till mig! Jag hann t o m iväg med rubbet till återvinningen så jag måste erkänna att jag kände mig väldigt ”redig” en stund.

I alla fall en timma eller så tills stormen kom. Nu känner jag mig mer som Emil i Lönneberga när han skjutsade Alfred till doktorn i Mariannelund i snöstormen, ni vet, och mötte snöplogen. ”Om en halvtimme är det nog samma elände igen”. Suck! Löven vs Linda 1-1. Minst.

Kommentera

