Ett lyft för badrummet

Idag var världens bästa (jo, jag är ganska säker på att jag inte överdriver när jag säger det) snickare här. Robbban och Peter. De har varit våra hussnickare här många år nu, och varje gång de gör något så blir det magi och trolleri. Idag skulle de skulle fixa till en skiva vid handfatet i badrummet i tvårumslägenheten. Den gamla hade svällt upp av vattnet och såg inte alls särskilt fräsch ut längre. Nu sitter där istället en figursågad skönhet i ek. Vilken skillnad, på bara ett par timmar!

Tvålen från lilla Bruket ha jag köpt på Magasinet här i Vaxholm. Just den här doftar lavendel. Min personliga favorit är annars ”citrongräset”, men den var slut när jag var och shoppade senast. Kärleksörten har jag plockat i trädgården… De måste vara de absolut mest tacksamma höstväxterna som bjuder på blommor från augusti tills sent in i oktober. Tack för det!

Kommentera

