Om du törs

Nästa vecka är det Halloween. Det brukar ju mest gå ut på att barnen klär ut sig och tigger bus eller godis. Inte så ruskigt egentligen. Men på Kastellet kommer det att spöka mer än så. Den 1 och 2 november är det dags för den årliga nattvandringen och man lovar eldshow, sång och hiskliga spökhistorier för alla modiga som vågar ta båten över dit. Med hjälp av dramatisering och fantasi flyttas de tillbaka till omkring år 1890. Vad som hände då och där vet jag inte, men något otäckt verkar det ju vara.

Jag var väldigt sugen på att gå redan ifjol – inte för att jag är särskilt modig, men däremot väldans nyfiken –  men då var jag alldeles för sent ute för att få en biljett. I år ska jag minsann se till att boka i tid. Det måste vara väldigt maffigt att gå där, i mörkret vid murarna, enbart i facklornas sken. Om du också vill gå finns mer info på vaxholmsfastning.se där kan du också boka biljetter.

Kommentera

