Långlunch med shopping

Å vilken härlig dag det har varit idag! Först en promenad med Zelda, sedan jobb några timmar och så långlunch med min kompis Anna. Hon var ledig idag och tog Gällnö ut från Stockholm. Underbart! Det var så länge sedan vi sågs och mycket har hänt sedan sist så vi hade förstås massor att prata om – stort som smått.

Vi gick till Amanda på Magasinet och åt lunch. Idag var det pajer på menyn. Det brukar inte vara min favorit alls, men jag får nog ändra mig. Ädelostpajen med zucchini och rotsaker var underbar och så Amandas goda sallad till det.

Amanda förbereder morgondagens lunch…

… som blir minipumpor fyllda med kycklingragu och vitlöksfräst savoykål och ugnsrostad rotselleri. Hur spännande låter inte det? Måste nog gå hit i morgon också och prova!


Efteråt slank vi in
en stund i butiken en trappa ner. Det hade kommit in en massa nytt och jag fick hålla i mig lite för att inte spinna loss. Dock kunde jag inte låta bli att köpa fler tvålar från Lilla Bruket – de hade ju fått in citrongräs, min absoluta favoritdoft ;) och en för mig ny doft med salvia och rosmarin som jag inte heller kunde motstå.

Jag önskar att hela det här växthuset på gården framför Magasinet vore till salu, komplett med grejer och allt. Att växterna vid det här laget är mer eller mindre utblommade och att löven torkat på vinrankan gör ingenting alls… Jag skulle mer än gärna ta med det hem.

Och så fick jag syn på den här boken: Den vita kvinnan. Skriven av Pia Engholm som numera bor här i Vaxholm.

Jag har längtat efter att läsa den ända sedan den kom ut i somras så den fick förstås också följa med hem. Nu hoppas jag på en ruggig helg med regn som piskar mot rutorna så att kan kura ner mig i soffan och plöja den. Eller inte. Höstsol funkar också bra, på ett renskinn och under några plädar på trappan.

Kommentera

