Vilken är den bästa kaffemuggen?

God morgon! Här är kaffet just urdrucket, så nu kan dagen börja! Jag ska snart börja fixa för dagens incheckningar, men först en tur med Zelda förstås. Och kanske en kopp kaffe till.

Våra gamla Origomuggar från Rörstrands hänger med fortfarande, om än på sista versen (jo de är faktiskt från Rörstrands, dvs innan Iittala tog över produktionen så de är rätt gamla nu). Jag har verkligen gillat att dricka ur dem, men nu har vi inte speciellt många kvar i skåpet och dessutom har jag börjat tröttna på mönstret. Det är nog hög tid att skaffa nya. Något för jultomten kanske. Frågan är bara vilka jag ska önska mig?

Jag är ganska petig när det kommer till kaffemuggar. Tycker helt klart att kaffet smakar bättre ur vissa än ur andra. Jag tror att det är något med storleken, tyngden, glasyren och tjockleken på godset, men kan inte riktigt sätta fingret på vad. När jag ser koppen så bara ”vet” jag hur kaffet kommer att smaka ur den.

Är det likadant för er? Har ni några muggfavoriter? Alla tips mottages tacksamt! Jag vill ju gärna att tomten hittar rätt sort. Om han nu hittar hit i år och om jag har varit snäll… :)

One thought on “Vilken är den bästa kaffemuggen?

Kommentera

