Lust

Utsikt under kaffepausen. Man kan ha det sämre :)


Bubbelibubbel, snurrelisnurr!
Så skulle man kunna summera mig just nu. Jag bara bubblar av inspiration och energi, samtidigt som det snurrar i huvudet av alla intryck.

Jag har varit på ”Nu kliver vi framåt” – en konferens för kvinnliga företagare och ledare, som arrangerades av KLIVET här i Vaxholm. Hela dagen har jag matats med engagerande föredrag och workshops med fokus på hur man kan få sitt företag att växa och utvecklas. Talarlistan var minst sagt imponerande. Där fanns näringsminister Annie Lööf, landshövding Chris Heister och representanter från Svenskt Näringsliv, Tillväxtverket och Länsstyrelsen. Bland andra.

Annie Lööf talade om kvinnligt företagande och välfärd

Eva-Britt Hult, Chris Heister, Annie Lööf och Mernosh Saatchi
förbereder sig för paneldebatt

”Allt handlar om Lust” citat Mernosh Saatchi på Nu kliver vi framåt. Hear hear!


Min favorit var
nog ändå Mernosh Saatchi, vd för kommunikationsbyrån Humblestorm, ledamot i Framtidskommissionen och årets entreprenör 2009. Hon talade mycket om Lust och lustens betydelse för att bygga ett framgångsrikt företag och för att trivas med det man gör.

Det gick rakt in i hjärtat på mig. För visst är det precis just så? Lusten är det som driver oss framåt. Och när man gör något man gillar så tenderar det att också bli bra – samtidigt som man själv både mår bra och har roligt på kuppen. Det känns knappt som att man jobbar även om det ibland kan vara mycket jobb och långa dagar. Jobbet blir en hobby, och en livsstil.

Det var därför jag öppnade Vaxholms Bed & Breakfast en gång för drygt tre år sedan. Jag ville följa mitt hjärta, och min lust. Jag ville ha ett pensionat där jag kunde välkomna gäster från jordens alla hörn och få dem att känna sig som hemma.

Den drömmen består. Och lusten att möta gästerna och att göra deras vistelse här i Vaxholm och på vårt B&B till den bästa tänkbara. Om jag någonsin glömmer det så ska jag minnas den här dagen, och lyssna inåt. För som Mernosh säger: ”Allt handlar om Lust”.

One thought on “Lust

Kommentera

