Rudolf och vinterkväll på Ostmakeriet

Jag har fått sällskap i ateljén. Sedan igår hänger Rudolf – Zackes senaste pyssel – och dinglar från skrivbordslampan. Jag kan inte låta bli att le när jag ser honom. Han kanske inte är den mest estetiska ren jag någonsin sett, men han är gjord med kärlek och han gör mig glad på något sätt. Och så påminner han mig om att det är första advent nästa helg. Jösses vad tiden har rusat fram! Jag som skulle ha fixat och donat i B&B hela november. Men jag har knappt ens börjat! Nya gardiner, kuddar och plädar har det blivit i enrumslägenheten, men det är också allt. Jag ska ta några bilder och visa er så snart de gäster som bor där just nu har checkat ut.

Nu bär det snart av in till Stockholm. Killarna ska på kalas och Jesper och jag tänkte passa på att ta ett varv och kolla på julskyltningen. Vägen hem tar vi nog över Rindö. Anna Kälvebrand i Ostmakeriet har bjudit in till Vinterkväll med ”premiärsmakning” av den nya osten ”Möja”. Passa på att åk dit du också om du inte har något annat för dig. På Ostmakeriet, på Rindö alltså, i kväll kl 16-19.

Kommentera

