Mera mys




Jag lovade ju några bilder
på enrumslägenheten nu när jag fixat till den med lite nya textilen. På våren och sommaren har vi alltid lätta, ljusa gardiner och kuddar där inne. Det passar så bra mot stenväggarna och de djupa fönstren tycker jag. Men nu, när det är vinter, behövs en lite mer färg och sköna plädar för att den där riktiga mysfaktorn ska infinna sig. Helt plötsligt känns det vita väldigt kalt och kallt. (Intressant det där med hur ljuset och årstiderna påverkar vad vi gillar för inredning… )

Kanske är det för att julen är på väg, men den senaste månaden har jag blivit så väldigt förtjust i rött, grått och vitt. Klassiskt, jag vet, men det är ju så snyggt ihop! Med tjocka gardiner i bomullssammet, nya kuddvar och ett fårskinn i soffan och några till på golvet så blev det ett helt annat rum – redo att värma frusna gäster i vinter. Eller vad säger ni?

Här kan ni se hur det såg ut innan. Lagom när snödropparna tittar fram fixar jag om igen (om inte förr ;)

Kommentera

