Det doftar saffran och hyacint




Så här såg det ut
här hemma igår eftermiddags. Julmusik på högsta volym och årets första julbak – Lussekatter. Som vanligt var det supermysigt i början och stort engagemang från alla, men tre timmar och hundra lussekatter senare var det (förstås) bara jag kvar i köket undrande varför jag egentligen börjat…


Men jag vet ju varför. Jag älskar lussekatter och första advent utan dessa gula godingar är inte riktigt detsamma. Så nu är det gjort i alla fall. Doften av saffran blandar sig fortfarande med doften av hyasint i  i köket idag, och bullarna blev inte så tokiga. Jag provade ett – för mig – nytt recept hur Gateaus brödbok. En ny favorit som jag varmt kan rekommendera.

Kommentera

