Vinterkransar till gästerna och småfåglarna

Vinterkransar på gång

Det var lite pill och tog några timmar att göra men nu är de äntligen klara – årets vinterkransar till B&B-dörrarna. Jag gjorde dem i gran på en halmstomme och satte fast vanliga röda äpplen. Det är finare med ”äkta vara” än de konstgjorda tycker jag.

IMG_3487

IMG_3480

IMG_3477

Visst – de kommer kanske inte få sitta där så länge innan några små grå, bruna, gröna eller röda små vänner kommer och pickar på dem. Men vad gör det – småfåglarna måste ju också ha något gott att smaska på i vinter. De har det inte så lätt nu när det är massor av minusgrader och snön ligger i tjocka drivor, så det känns ganska bra. På det här viset gör jag ju både gästerna och småfåglarna glada. Och jag,  jag kan ju alltid sätta dit nya äpplen när de gamla har tagit slut.

Kommentera

