Mitt i stormen

Unknown

Vilket fantastiskt väder vi har idag. Förlåt, men jag tycker faktiskt det! Stormen viner och snön yr så att man knappt kan se eller gå upprätt. Livet blir både så dramatiskt och så basalt på något sätt när det är sådant här väder. Det är liksom bara att gilla läget och – om det går – hålla sig inomhus och tända några ljus och en brasa.

Unknown-6

Unknown-2

Jesper har jobbat hemifrån idag. Det var en slump att det blev så, men så här i efterhand var det ett väldigt klokt beslut. Nu på eftermiddagen var alla bussar till och från Stockholm inställda och det gick bara en enda Waxholmsbåt hem till Vaxholm från Stockholm. Jag gissar att den var minst sagt fullsatt… Det kan inte ha varit helt kul att sitta där, inträngd, på sjön, mitt i stormen. Ibland är resan verkligen inte lika pittoresk som annars. Hoppas att alla som måste vara ute tar det riktigt försiktigt så att de kommer hem ordentligt! <3

Det gäller förstås mina gäster i B&B också! Jag vet att två av dem jobbar utomhus. Igår såg jag dem högst upp på ett tak. Hoppas att de inte behöver vara där idag…

Kommentera

