Måndagslängtan

12:10 Måndagslängtan
Måndagar längtar jag
alltid extra mycket efter mina killar. (Jo, jag menar sönerna förstås, men ja visst, Jesper, självklart längtar jag efter att du ska ta båten hem också!) Ibland på helgen, när det är fullt av barnens alla aktiviteter och man skjutsar hit och dit, kännas det ibland kännas som att jag får mer än nog. Men så fort det är måndag och de inte är här saknar jag dem verkligen. Så idag ringde jag hem dem från fritids så snart jag hade gjort i ordning i B&B för de nya gäster som snart ska checka in.

Nu sitter vi här och ska pyssla lite innan det är dags att laga middag. Vigo har bestämt sig för att vara Rudolf med röda mulen i Luciatåget, och det är ju inte precis en dussindräkt som man går och hämtar från galgen på HM. Har en idé på hur jag ska få till kroppen, och nu är målet att lyckas trolla fram horn med hjälp av ståltråd, hobbyfilt och lim. Det borde kunna funka i teorin. Praktiken kommer nog på bild om en dag eller så här på bloggen.

2 thoughts on “Måndagslängtan

  1. Kommer ihåg när min äldsta son hade julspel i lågstadiet och barnen skulle vara ett djur som finns med i bibeln. Han valde mygga :) Det var också en utmaning :)

Kommentera

