Indianläger och julstämning

1W1C3932 1W1C3939

Ute blåser det halv storm, men här inne är det en lugn förmiddag. Vigo och Jesper har pysslat ihop ett indianläger med tält och brasa, medan jag har läst varenda del av tidningen och tagit en kopp kaffe till. Zack har smitit upp till övervåningen för att döda ett eller annat monster i ”Lego Lord of the rings” på PS3 och Zelda ligger framför brasan och tinar av sig alla snöbollar från morgonen bus i snön. Alla nöjda, var och en med sitt.

Jag hoppas att det gäller gästerna som checkade in här igår också. Det finns en hel del att göra för dem här i Vaxholm i helgen – bara de vågar sig utanför dörren i stormen. Konstnärsföreningen bjuder på ”Stämningsfull jul på Rindö Redutt” med liten julmarknad och loppis, Roddarhuset har julmarknad även denna helg och på Rådhustorget är det Bondens egen Julmarknad. Jag hade hoppats att vi skulle hinna dit en sväng – Andreas Hedlund (årets kock 2002, ansvarig för årets nobelmiddag och vaxholmsbo :), Husmor Lisa och Skärgårdscatering har ordnat totallokal jultallrik med bland annat grillad grissida, hemlagad paté och andra närproducerade godsaker, det vore en perfekt lunch – men stormen gör att jag tvekar. Hoppas inte att alla andra är lika mesiga som jag!

I eftermiddag ska vi sedan, förhoppningsvis tillsammans med riktigt många andra, sitta bänkade i Friends Arena för att njuta av Adolf Fredriks Musikklassers, och Stockholms Musikgymnasium/
Kungsholmens Gymnasiums luciatåg. Jag kan riktigt känna redan nu hur vackert jag kommer tycka att det är.

Ha en riktigt skön lördag allihop!

Kommentera

