Latdagar

Nu var det ganska länge sedan jag hörde av mig. Helt ärligt så blev jag lite trött på att läsa om allas jular på olika bloggar och facebook så jag tänkte att ni skulle slippa vår… Men nu är jag här igen. Mellandagarna har gått, en efter en, utan att vi egentligen har gjort något speciellt. Det är väl så mellandagar ska vara? Lugnet efter julstormen på något sätt.

Och i morgon är det redan nyårsafton. Då har faktiskt den här bloggen funnits i ett år. Jag har sagt det förr och säger det igen – tiden går fort när man har roligt! Ibland kanske lite för fort…. ?

Julessenser

De här essenserna köpte vi på Stockholms Aeter & Essence-fabrik i slutet av november. Det är en helt fantastisk butik som sett mer eller mindre likadan ut sedan 1889 (!) och som har alla sorters kryddor och essenser man kan tänka sig.  Jag tänkte att vi skulle göra doftljus med dem till B&B. Först tänkte vi göra dem lagom till advent, sedan till jul och sedan (när inte det hans med) som ett mysigt pyssel under mellandagarna. Nu blev det ju inget med det heller eftersom vi har latat oss istället. Men direkt efter nyår… då… Återkommer om det :)

Kommentera

