En inte lika rolig dag

Inskrivning på Albano Djursjukhus

Inskrivning på Albano Djursjukhus


Alla dagar kan
inte vara lika bra, jag vet… Och i dag har inte varit en av de bästa. Vår hund, Zelda, har blivit sjuk. Kräks och bara ligger och hänger sedan i måndags. Idag, när vi åkte till veterinären för koll blev hon inlagd…

Och även om jag vet att det antagligen bara är vanlig maginfluensa kan inte låta bli att oroa mig för henne. Stackars liten! Vad ensam hon måste känna sig, där, i buren, på sjukhuset. Undrar om hon förstår att vi kommer och hämtar henne?

Men å andra sidan kan man ju se det från andra hållet och tänka att vad bra att hon får ligga där, i buren, på sjukhuset, och få dropp… Och all uppassning som hon behöver. Då kommer hon ju snart att må bra igen. Kanske redan i morgon… Och då, helt plötsligt, så är det ju inte en lika dåligt dag, idag. <3

Zelda och jag leker i hamnen i Vaxholm förra vintern. Snart busar hon nog igen...

Zelda och jag leker i hamnen i Vaxholm förra vintern.
Snart busar hon nog igen…

Kommentera

